我一直每天都會關注一些新的設計物品,因為我對新奇美麗or實用的東西很有興趣!而昨晚,我發現YANKO DESIGN 中又刊載了一個讓我完全驚嘆的玩意!!ok,不多說,先來看圖我再說明!!








我想,光是看這六張圖就應該不難了解這個東西是做什麼用的吧!?

沒錯,就是測量長度的工具,利用三角形的公式來計算出你所要量的A至B點的距離!!
而他所產生的紅線則是使用當下的雷射光,你只要打開這工具的兩端對準你想要測量的距離,之後中間那個圓型的部份就會顯示出你現在所要測量的距離!!

原文說明如下:If you failed math in school or hated triangles, this theory may go bouncers on you. I’m not giving you the Pythagorean theorem to prove but simply telling you of this handy device that could get you the perfectly angled walls and smooth looking interiors. The Red Point Measure is a digital measure that applies current laser ray measure techniques to mathematics formula of triangles by simply measuring a target from afar.


Comprising of two detective arms and a red light this is how the instrument is used:
“Just swing the two detective arms and use red light to point at the 2 ending points of target length, and then the length will be shown on the screen.”

Do away with the climbing up and down to the target, or asking someone to help you to measure big or long objects. Simply DIY!

Designer: Huang Qiaokun


是不是超正點的呢??
在買傢俱或者當你想要知道某個東西的直線尺寸時再也不用辛苦的拿著捲尺,而面對距離很長的測量更是不用請人幫忙,自己一手就可以搞定了!!我真的覺得這個設計實實在在是太妙太正點了!!

我想,唯一的缺點應該是不能量非平面的長度吧!?

anyway,我對這設計非常的滿意^^

(以上圖片及原文解說均出自YANKO DESIGN
arrow
arrow
    全站熱搜

    Penny Snow 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()