因為愛稀奇又讓我看到一件我覺得超Q的設計啦!!
他的名字就叫做Toasty Charger!!

先來看看圖再猜這是啥吧!!(雖然看名字應該就知道了,哈~)

(以下圖片及最底之原文介紹皆載自:YANKO DESIGN)





看了圖之後應該不難想像他是什麼了吧!?
他是一個類烤吐司機外型的鋰電充電器唷!!
你要充電時只要將電池放下去後,就按旁邊的把手,彷彿電池就像吐司一樣要進去烤啦!!
不不不,其實是充電啊!!
而且在正面的地方有個吐司形狀的LED燈,他會隨著電池充電狀態而改變,
充好電時的指示燈樣真像烤得微焦的吐司啊,好可愛好可愛唷!!
我剛看到圖時我的第一個疑惑是,電池形狀有沒有限制啊!?
但我看了原文介紹時提到:「Assuming it can take all varying sizes of lithium ion batteries」
所以,基本上不用煩惱電池大小的問題(笑)

而且我第一眼看縮圖時,還以為這是APPLE的產品呢!!
結果才不是呢,不過真的好Q哦!!
真是可愛的Charger,I like it~~(笑)

對了,原文的介紹如下囉,有興趣看看吧~
Toasty Charger

The Toasty Charger by Hyun- A Ko makes each charging session into a breakfast scene, or whenever it is you toast. For me, that’s breakfast. Assuming it can take all varying sizes of lithium ion batteries, you slide one in, push the toaster handle down and wait for it to pop back up again. Granted this is one toast that’ll take a little longer than usual so if you’re not around to see it pop, there’s a handy dandy color coded LED light in the shape of toast for visual reference. Mmm, breakfast!
arrow
arrow
    全站熱搜

    Penny Snow 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()